مجله ياس تنها

بهترين مکمل امگا 3 براي خانم هاي باردار

بخش بارداري و زايمان - در واقع امگا3 گیاهی به کمک آنزیم های دستچیوراز و الانگاز کوتاه تر شده و امگا3 حیوانی را به وجود می آورد. اما تنها 10-5 ٪ ALA در بدن به  EPAو کمتر از 3% آن به DHA تبدیل می شود. . . . .

مجله ياس تنها - امگا3 یک اسیدچرب ضروری است. بدین معنی که توانایی بدن در ساخت این اسیدچرب محدود است و باید نیاز خود را از طریق دریافت منابع امگا3 برطرف کند.

- منابع غذایی امگا3 محدود و شامل ماهی های چرب، مغزها، بذر کتان، دانه چیا و ... هستند.

- بهترین منبع دریافت امگا3 که با مصرف آن نیاز بدن به این چربی برطرف می شود، ماهی های چربی چون سالمون و ساردین می باشند.

- امگا3 شامل سه اسیدچرب: EPA (ایکوزاپنتانوئیک اسید)، DHA (دوکوزاهگزانوئیک اسید) و ALA ( آلفا لینولنیک اسید) می باشد.

از این پس ALA را امگا3 گیاهی و EPA، DHA را امگا3 حیوانی می نامیم.

در واقع امگا3 گیاهی به کمک آنزیم های دستچیوراز و الانگاز کوتاه تر شده و امگا3 حیوانی را به وجود می آورد. اما تنها 10-5 ٪ ALA در بدن به  EPAو کمتر از 3% آن به DHA تبدیل می شود. به عبارتی توانایی بدن در تبدیل ALA به دو اسیدچرب دیگر محدود است.

- دانستن این محدودیت بدن از آن جهت حائز اهمیت است که آنچه از خواص امگا3 در مطالعات گفته می شود به EPA و DHA یا همان امگا3 های حیوانی برمی گردد و دریافت منابع EPA و DHA است که بسیار حائز اهمیت است و نه ALA..

تا این قسمت از مقاله متوجه شدیم بهترین منبع دریافت امگا3، منابع حیوانی می باشند. پس اولین نکته در انتخاب مکمل امگا3 این است که منبع آن مکمل حیوانی (ماهی آب های سرد) باشد.

زنان باردار نیازمند دریافت هفتگی 2 تا 3 سهم از این ماهی ها می باشند. البته باید توجه داشت که ماهی باید از منابعی تهیه شود که فاقد جیوه و سایر فلزات سنگین باشد چرا که مسمویت با جیوه اثرات منفی بر سلامت جنین می گذارد.

از آنجا که امکان دریافت منابع حیوانی امگا3 در دوران بارداری وجود ندارد (آلودگی منابع دریایی با فلزات سنگین از جمله جیوه) بسیاری از متخصصین به منظور رفع نیاز مادران باردار به امگا3، مکمل های امگا3 فاقد جیوه را تجویز می کنند.

معیار سوم انتخاب مکمل امگا3 دوران بارداری، توجه به عبارت "فاقد پس طعم ماهی" می باشد چرا که  بسیاری از مادران باردار به بوی غذا از جمله بوی ماهی حساس اند و دچار حالت تهوع می شوند. این مورد سبب می شود که خود را از مصرف این ماده مغذی محروم کنند. پس اگر باردار هستید و یا به بوی ماهی حساس می باشید، مکملی را انتخاب کنید که فاقد پس طعم ماهی باشد.

نکته بسیار مهم دیگر که کمتر کسی به آن توجه می کند، نوع ماده نگهدارنده موجود در مکمل است. عموما در مکمل ها از نگهدارنده ارزان پارابن استفاده می شود. در برخی مطالعات ارتباط پارابن با سرطان هایی نظیر سرطان پستان دیده شده است. به همین دلیل از جمله نکاتی که هنگام خرید محصولات دارویی و بهداشتی از جمله امگا3 باید در نظر داشت، عدم وجود پارابن در آن محصول است.

+ آیا مکملی با ویژگی های بالا می شناسید؟

بله، گلدن سیز داروسازی کارن(امگا 3) تمام ویژگی های بالا را دارد.

+ از جمله فازهای نظارتی برنامه بین المللی استانداردهای روغن ماهی، آنالیز محصولات بصورت مستقیم است. این آنالیز با هدف بررسی میزان خلوص محصول، پایداری و سطح آلودگی آن می باشد.
در این راستا شرکت (DSM) سوئیس که meg-3 از جمله برندهای تجاری این شرکت می باشد تمامی گواهی های لازم را دریافت کرده و به عنوان یکی از قابل اطمینان ترین منابع روغن ماهی در جهان شناخته شده است.

درصد خلوص امگا3 DSM، 85% بوده و فاقد جیوه می باشد. منبع امگا3 کارن (گلدن سیز) همان DSM سوئیس است.

همچنین داروسازی کارن در تولید امگا3 خود از پارابن به عنوان ماده نگهدارنده استفاده نکرده و مکمل های امگا3 آن فاقد پس طعم ماهی می باشند.

ابعاد امگا3 کارن نسبت به سایر امگا3 های موجود در بازار کوچک تر و بلع آن راحت تر می باشد.

شرکت داروسازی کارن را بیشتر بشناسید.

نتیجه گیری:

در انتخاب مکمل امگا3 در دوران بارداری باید موارد زیر را در نظر داشت:

    منبع آن حیوانی باشد(حاوی EPA و DHA)
    فاقد پس طعم ماهی باشد.
    فاقد پارابن و جیوه باشد.

منبع: ني ني سايت  ninisite.com

پايان /

مطالب مرتبط

تظرات ارسال شده

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی