خوراکي هايي که خانم ها بايد بخورند

myas

خانم هاي از خوردن اين مواد غذايي غافل نشويد

خانم هاي از خوردن اين مواد غذايي غافل نشويد

بخش پزشکي زنان - خانم ها براي سلامت خود بايد مراقب نوع تغذيه خود باشند . در ادامه شما را با خوراکي هايي آشنا مي کنيم که خانم ها حتما بايد براي سلامت خود از آنها استفاده کنند

مجله ياس تنها - در انتخاب نوع مواد غذایی مصرفی برای زنان و مردان باید تفاوت‌هایی در نظر گرفت چرا که مردان نسبت به زنان از توده عضلانی بیشتری برخوردارند و میزان سوخت و ساز بدن آنان در مقایسه با زنان بالاتر است. از طرفی دیگر زنان در سال‌های مختلف زندگی خود شرایط جسمی متفاوتی را تجربه می‌کنند که لازم است آنان مواد معدنی و ویتامین‌های بیشتری دریافت نمایند.

سایت "مدیکال دیلی" در مطلبی تازه به برخی از مواد غذایی اشاره کرده که لازم است در رژیم غذایی زنان گنجانده شوند:

* ماهی چرب

 + برای زنان مصرف ماهی‌های چرب از قبیل سالمون یا ساردین حداقل یکبار در هفته اهمیت دارد چرا که این نوع ماده غذایی سرشار از آهن وامگا-۳است و به بدن کمک می‌کند تا در برابر مشکلات جسمی متعدد مقاومت داشته باشد. علاوه بر این، امگا-۳ در پیشگیری از افسردگی، فشار خون بالا، درد مفاصل و حتی مشکلات قلبی کمک کننده است.

* شیر و ماست

+ یکی از نگرانی‌های اصلی در حوزه سلامت زنان کمبود کلسیم است. بنابراین زنان نباید شیر و ماست را از رژیم غذایی خود حذف کنند چرا که این دو ماده غذاییِ سرشار از کلسیم به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کنند. همچنین ماست برای سلامت روده و هضم صحیح مواد غذایی مفید است. این ماده غذایی در عین حال حاوی میزان قابل قبولی از پتاسیم و منیزیم است که در تنظیم فشار خون و حتی پیشگیری از افزایش قند خون تاثیرگذار است.

* لوبیا سیاه

+ این نوع از حبوبات سرشار از ترکیب‌هایی است که به پیشگیری از سرطان و دیگر انواع بیماری‌ها کمک می‌کند و همچنین از آنجایی که لوبیا در تنظیم هورمون‌ها نقش دارد، وجود آن در رژیم غذایی زنان ضروری است. همچنین لوبیا سیاه منبع خوبی از پروتئین و فیبر به حساب می‌آید.

* تخم کتان

+ تخم کتان منبع خوبی از امگا-۳ است. مصرف مرتب تخم کتان به تنظیم دوره قاعدگی و تسکین عوارض آن کمک می‌کند. 

* گوجه فرنگی

+ این ماده خوراکی سرشار از لیکوپن است که می‌تواند به پیشگیری از سرطان پستان در زنان کمک کند. همچنین وجود آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این خوراکی از استرس اکسیداتیو پیشگیری کرده و باعث می‌شود فرد جوان‌تر به نظر آید.

منبع: پيام ايران

, , , ,

نظرات ارسال شده

    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتیرفرش کد امنیتی
< <