تقويت سيستم ايمني بدن خانم هاي باردار / سلامت و بارداري

شنبه 23 اسفند 1399
تقويت سيستم ايمني بدن خانم هاي باردار / سلامت و بارداري

تقويت سيستم ايمني بدن خانم هاي باردار . بهبود سيستم ايمني بدن در دوران بارداري

بخش بارداري و زايمان : زنان باردار در مقایسه با زنانی که باردار نیستند ، بیشتر در معرض بیماری ها و عفونت ها هستند ، بنابراین ضروری است که مادر باردار تمام تلاش خود را برای حفظ درجه یک سیستم ایمنی در بارداری انجام دهد . ..

مجله ياس تنها : در دوران بارداری ، باید از خود مراقبت کنید زیرا نه تنها به دنبال خود هستید بلکه به کودک خود نیز رسیدگی می کنید. ایمنی شما و کودک شما بسیار نگران کننده است. سیستم ایمنی در بارداری مانند یک سپر است - با ایجاد مقاومت از شما در برابر بیماری ها ، میکروب ها ، سموم و عفونت ها محافظت می کند. سیستم ایمنی بدن یکی از مهمترین سیستم های بدن شماست که بدون آن عملکرد اندامها و سلامت کلی شما به خطر می افتد.

گفته می شود زنان باردار در مقایسه با زنانی که باردار نیستند ، بیشتر در معرض بیماری ها و عفونت ها هستند ، بنابراین ضروری است که مادر باردار تمام تلاش خود را برای حفظ درجه یک سیستم ایمنی در بارداری انجام دهد. این به این دلیل است که بدن ایمنی خود را کاهش می دهد تا بدن مادر کودک را رد نکند.

+ اثرات ضعف سیستم ایمنی در بارداری

اگر در دوران بارداری سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشید چه اتفاقی می افتد؟ آنچه برای شما اتفاق می افتد، برای فرزند شما نیز اتفاق می افتد. بنابراین اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است ، ورود و رشد عفونت ها ، سموم و میکروب ها را آسان تر می کنید.خواهید دید که در نهایت بیش از حد معمول به آنفلوانزا مبتلا می شوید.

خستگی در دوران بارداری معمول است اما اگر ایمنی بدن شما پایین باشد ، سطح کاملا جدیدی از خستگی مشاهده خواهید کرد.

تهوع صبحگاهی در دوران بارداری نیز معمول است ، اما مانند خستگی به لطف سیستم ایمنی ضعیف ، بیشتر از حد معمول این موارد را خواهید دید. سیستم ایمنی قوی به معنای جنین سالم است. بنابراین اگر رشد کودک شما چندان قابل توجه نیست و رشد آن کند یا متوقف می شود ، آن را مقصر سیستم ایمنی ضعیف خود بدانید.

+ نکاتی برای تقویت سیستم ایمنی در بارداری

در اینجا چند نکته در مورد چگونگی تقویت سیستم ایمنی بدن در دوران بارداری آورده شده است:

+ پروبیوتیک مصرف کنید

به طور منظم پروبیوتیک مصرف کنید. پروبیوتیک ها به طور طبیعی در غذاهایی مانند کفیر ، ماست و کلم ترش پیدا می شوند ، اما می توانید مکمل هایی را که در فروشگاه ها یا سوپرمارکت ها بدون نسخه پیدا می شوند نیز مصرف کنید. پروبیوتیک ها در افزایش ایمنی بدن و همچنین در فرزند شما کمک می کنند. همچنین می تواند در طولانی مدت از کودک شما در برابر هرگونه آسم و آلرژی محافظت کند.

+ رژیم غذایی مغذی داشته باشید

حتما رژیم غذایی مغذی داشته باشید. بارداری می تواند شما را به خوردن غذای عجیب و غریب فراوان برساند و گرچه هر از چند گاهی افراط می کند ، باید به یاد داشته باشید که برای دو نفر غذا می خورید - شما و فرزندتان. و کودک شما به غذای سالم و خوب احتیاج دارد. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی پروتئین ، کربوهیدرات ، چربی ، ویتامین دریافت می کنید. اینها غذاهایی هستند که به تقویت سیستم ایمنی در  بارداری کمک می کنند.

+ خواب کافی داشته باشید

حتماً خواب کافی داشته باشید. اگر قصد دارید سیستم ایمنی در بارداری را تقویت کنید ، بدن شما باید در دوران بارداری کاملاً استراحت کند. بدن شما در حال حاضر از نظر جسمی ، عاطفی و فیزیولوژیکی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند پس کمی استراحت کنید.

+ در مورد واکسیناسیون به روز باشید

پزشکان بر اهمیت اطمینان از به روز بودن همه واکسن ها قبل از بارداری تأکید دارند. در حین بارداری ، حتما واکسن آنفلوانزا را در فصل آنفلوانزا و واکسن Tdap (کزاز ، دیفتریا ، سیاه سرفه) را در سه ماهه سوم تزریق کنید تا مصونیت بدن به کودک منتقل شود.

+ محیط را آرام کنید

اطمینان حاصل کنید که محیط مثبتی در اطراف خود دارید. در حقیقت خندیدن می تواند به تقویت ایمنی بدن شما کمک کند ، هرچند که به نظر می رسد تعجب آور است. غوطه ور شدن در یک محیط منفی آخرین چیزی است که در دوران بارداری به آن نیاز دارید.

+ ویتامین D مصرف کنید

ویتامین D بدن را تأمین کنید زیرا این به ایمنی بدن کمک می کند ، آن را تقویت می کند و به باروری کمک می کند.

+ روی را فراموش نکنید

روی عنصر دیگری است که برای اطمینان از مصرف آن نیز لازم است.

+ آب کافی بنوشید

خود را هیدراته نگه دارید. با توجه به میزان وابستگی ما به آن ، آب باید واقعاً اکسیر زندگی باشد. اطمینان حاصل کنید که روزانه 8 تا 12 لیوان آب مصرف می کنید بدون این که حتی دلتان بخواهد.

+ بدنتان را گرم نگه دارید

به خصوص در زمستان خود را گرم نگه دارید. زیر باران خیس نشوید و از نور مستقیم خورشید نیز دور باشید.

+ ورزش کنید

به طور منظم تمرین کن. این برای شما و کودک شما بسیار مفید است زیرا بدن واقعاً به ورزش نیاز دارد. این می تواند به شما در نگه داشتن درجه حرارت بدن کمک کند ، جریان خون را تنظیم می کند و همچنین به تعادل هورمونی کمک می کند.

+ اقدامات احتیاطی مناسبی را انجام دهید

اقدامات احتیاطی اساسی مانند شستن دستها ، به اشتراک نگذاشتن لیوان یا وسایل و دوری از افراد بیمار ، خطر پایین آمدن با بیماری را کاهش می دهد.

+ چطور سیستم ایمنی بدن در بارداری را تقویت کنیم؟

سیستم ایمنی بدن در این دوران به طور طبیعی به دلیل برخی شرایط ضعیف می شود اما شما می توانید با مصرف پروبیوتیک، غذاهای مغذی، ویتامین D، آب کافی، استراحت و ورزش سیستم ایمنی بدنتان را که به خاطر بارداری تضعیف شده، تقویت کنید.

+ ضعف سیستم ایمنی در بارداری چه عوارضی دارد؟

اگر شما به فکر تقویت سیستم ایمنی بدنتان نباشید علاوه بر آسیب به جسم خودتان به جنین شکمتان هم آسیب می‌رسانید. کودکی ضعیف و شاید بیمار از عوارض مادر بارداری است که به تقویت سیستم ایمنی خودش اهمیت نداده است.

منبع: مامانم


مطالب مرتبط

تمامي حقوق اين وب سايت متعلق به مجله ياس تنها شامل مطالب پزشکي،بارداري،زناشويي،آشپزي،کودک مي باشد است کپي برداري از مطالب با درج لينک مطلب بلامانع است. || طراح قالب avazak.ir