سيب بخوريد تا سرطان نگيريد

یکشنبه 05 ارديبهشت 1400
سيب بخوريد تا سرطان نگيريد

سيب بخوريد تا سرطان نگيريد

بخش پزشکي - ميوه سيب که طرفداران زيادي هم دارد تاثير بسيار خوبي در پيشگيري از سرطان دارد . .

مجله ياس تنها - به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سیب یک محصول غذایی آشنا برای هر فرد از زمان کودکی به شمار می‌رود، اما تعداد اندکی از مردم می‌دانند که سیب دارای عناصر مختلفی است که نه تنها تأثیری مفید بر بدن دارد؛ بلکه نقشی مهمی را در جلوگیری از سرطان ایفا می‌کند.

- در همین راستا، «اولگا اشمیلوا»، یک متخصص تغذیه روس در گفت‌وگو با شبکه Zvezda در خصوص ماهیت عناصر موجود در سیب و اینکه چگونه بر سلامتی ما تأثیر می‌گذارند، صحبت کرد.

- او گفت: سیب یک محصول سالم به شمار می‌رود و دارای مقادیر زیادی فیبر است که وجود آن برای عملکرد روده ضروری است. همچنین این میوه پرطرفدار حاوی آهن بوده و برای کسانی که گوشت مصرف نمی‌کنند منبع خوبی از آهن محسوب می‌شود.

- اولگا اشمیلوا ادامه داد: سیب، به خصوص سیب‌هایی که غیر شیرین اند، دارای مقدار اندکی فروکتوز هستند و گزینه مناسبی برای افرادی که از اضافه وزن رنج می‌برند و مقاومت به انسولین دارند، محسوب می‌شوند، چرا که این افراد میزان زیادی گلوکز دریافت نمی‌کنند و بار لوزالمعده به حداقل می‌رسد.

- این متخصص روس گفت: من فکر می‌کنم ویژگی‌های ذکر شده برای گنجاندن سیب در رژیم غذایی هر روزه کافی است و من به عنوان یک متخصص تغذیه خوردن سیب را به صورت میان وعده توصیه می‌کنم، چرا که دارای کالری اندکی است.

او همچنین افزود: ویتامین C موجود در سیب، یک آنتی اکسیدان است که به نوبه خود، نقشی اساسی در پیشگیری از سرطان دارد.

گفتنی است، پایگاه (healthline) پیشتر در گزارشی در خصوص فواید سیب نوشته بود افرادی که روزانه یک سیب یا بیشتر از یک سیب مصرف می‌کنند، در خطر پایین تری از ابتلا به سرطان قرار دارند و به ترتیب ۲۰ درصد و ۱۸ درصد کمتر به سرطان روده بزرگ و پستان مبتلا می‌شوند.

همچنین در گزارش این پایگاه در خصوص فواید سیب برای کاهش وزن بیان شده خوردن سیب ممکن است میزان کالری دریافتی شما را کاهش داده و باعث کاهش وزن طولانی‌تر شود. طبق این گزارش در یک مطالعه ۱۲ هفته ای، زنانی که به آن‌ها توصیه شده بود روزانه تا یک و نیم سیب بزرگ (۳۰۰ گرم) مصرف کنند، توانستند در طول این پژوهش به میزان حدود ۱.۳ کیلوگرم وزن کم کنند، به همین خاطر سیب ممکن است یک افزودنی مفید برای کاهش وزن باشد؛ خصوصان اگر بین و یا قبل از وعده‌های غذایی میل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گرداوري : بخش پزشکي مجله ياس تنها


مطالب مرتبط

تمامي حقوق اين وب سايت متعلق به مجله ياس تنها شامل مطالب پزشکي،بارداري،زناشويي،آشپزي،کودک مي باشد است کپي برداري از مطالب با درج لينک مطلب بلامانع است. || طراح قالب avazak.ir