درباره از دست دادن ميل جنسي در دوران بارداري بدانيد

مجله ياس تنها شامل مطالب آشپزي،زناشويي،پزشکي،کودک،بارداري مي باشد

درباره از دست دادن ميل جنسي در دوران بارداري بدانيد

درباره از دست دادن ميل جنسي در دوران بارداري بدانيد

بخش بارداري : سوال خيلي از خانم ها است که آيا در دوران بارداري ميل جنسي خود را از دست خواهيم داد جواب اين سوال را در ادامه بخوانيد

این باور عمومی وجود دارد که میل جنسی زنان به طور ذاتی در دوران بارداری افزایش می‌یابد اما اغلب عکس آن صادق است.

- در حالی که افزایش جریان خون در سینه‌ها و اندام تناسلی می‌تواند منجر به حساسیت بیشتر و پتانسیل برانگیختگی شود عوامل دیگر می‌توانند میل جنسی زنان باردار را به طور جدی تضعیف کنند.

- دلایل متعددی وجود دارد که چرا تغییراتی که یک زن در دوران بارداری تجربه می‌کند می‌تواند بر وضعیت جسمی و روحی او و در نتیجه میل جنسی او تأثیر بگذارد.

 + کاهش میل جنسی در سه ماهه اول:

بارداری باعث تغییرات هورمونی قابل توجهی در آمادگی برای تولد نوزاد می‌شود. در حالی که این نوسانات کاملاً طبیعی است می‌تواند احساس خستگی را در شما ایجاد کند. وقتی صحبت از میل جنسی باشد افزایش ناگهانی پروژسترون و استروژن در سه ماهه اول می‌تواند تأثیر متضادی داشته باشد.

- تحریک بیش از حد حسی ممکن است باعث ایجاد احساس عصبانیت شود تا انرژی. تهوع و خستگی صبحگاهی نیز شایع است و هیچ یک از آنها میل جنسی را افزایش نمی‌دهد برای بدتر شدن اوضاع ممکن است در صورت مواجهه با کاهش میل جنسی احساس گناه کنید. ممکن است به طور ناگهانی قبل از تغییر بیشتر بدن فشار را برای داشتن رابطه جنسی احساس کنید که می‌تواند به احساس شک در خود دامن بزند و همچنین باعث شود احساس کنید که شریک زندگی خود را ناامید کرده‌اید.

+ تغییرات در سه ماهه دوم و سوم:

در حدود هفته 10 همه چیز ممکن است شروع به تغییر کند. کاهش هورمون‌های شما و بسیاری از عوارض جانبی اولیه بارداری (مانند تهوع، سرگیجه و استفراغ) نیز باید کاهش یابد.

- با بهبود سطح انرژی احساس رفاه و میل جنسی شما نیز ممکن است افزایش یابد. در عین حال افزایش روانکاری واژن همراه با گرفتگی کلیتوریس و واژن می‌تواند کیفیت و دفعات رابطه جنسی را افزایش دهد.

- اما در سه ماهه سوم همه چیز می‌تواند بار دیگر در جهت مخالف بچرخد. با این حال همیشه برای هر زنی صادق نیست. بسیاری از افراد در مراحل بعدی بارداری به همان اندازه از رابطه جنسی لذت می‌برند اگرچه ممکن است این رابطه را کمتر داشته باشند.

+ به اندازه کافی بخوابید:

سعی کنید هر شب هشت ساعت کامل بخوابید. خواب ناکافی با گذشت زمان افزایش می‌یابد و می‌تواند توانایی برقراری رابطه جنسی (بسیار کمتر از آن) را دشوارتر کند.

 + به سلامت جسمانی خود توجه کنید:

سعی کنید تا جایی که می‌توانید ورزش کنید و خوب غذا بخورید. این دو مورد همچنین می‌توانند سطح انرژی و اعتماد به نفس را افزایش دهند.

موقعیت‌های مختلف جنسی را امتحان کنید:

اجازه ندهید اندازه شکم‌تان باعث ایجاد احساس ناخوشایند در زندگی جنسی شما شود. در عوض تمرکز خود را روی چیزی بگذارید که از نظر جسمی راحت است.

+ نتیجه‌گیری:

تجربه کاهش میل جنسی برای بسیاری از زنان یک بخش عادی بارداری است و به این معنی نیست که مشکلی در شما وجود دارد. صحبت کردن با شریک زندگی و پزشک خود در مورد احساسات خود می‌توانید گام‌هایی را برای اطمینان از آرامش خود در این مرحله از زندگی بردارید.

منبع: ني ني سايت  ninisite.com

پايان مطلب//

توجه : کپي برداري از اين مطلب با ذکر نام و آدرس سايت مجاز است.

مطالب مرتبط با پست جاري