صبحانه نخوردن براي کاهش و کنترل وزن

مجله ياس تنها شامل مطالب آشپزي،زناشويي،پزشکي،کودک،بارداري مي باشد

تاثير صبحانه بر کنترل وزن


10:13 , پنجشنبه 04 آذر 1400

تاثير صبحانه بر کنترل وزن

تاثير صبحانه بر کنترل وزن

بخش زيبايي : نخوردن صبحانه در صبح تأثیر بسیار محدودی بر تغییر وزن بدن دارد. . ..

مجله ياس تنها : به نقل از «اسکای نیوز عربی»؛  تامین انرژی مورد نیاز بدن در هنگام صبح منجر به بی توجهی طولانی تری نسبت به غذا در طول روز می‌شود به همین علت افراد مصرف وعده صبحانه را مهم می‌دانند؛ اما این موضوع به آن صورتی که فکر می‌کنیم دقیق نیست.

دیوید آلیسون، رئیس کالج بهداشت در دانشگاه ایندیانای ایالات متحده، می‌گوید: نخوردن صبحانه در صبح تأثیر بسیار محدودی بر تغییر وزن بدن دارد.

این محقق مطالعه‌ای را روی جایگاه بالای وعده صبحانه انجام داده است، به طوری که مردم به این باور رسیدند که نقش مهمی در کنترل وزن و توده ناحیه کمر دارد. به گفته واشنگتن پست، محبوبیت این دیدگاه‌ها از وعده غذایی صبح تا حد زیادی نتیجه تبلیغات شرکت‌های غلات صبحانه آمریکایی است.

* رشد کودکان با مصرف صبحانه

در آغاز قرن بیستم، فواید غلات صبحانه مانند «ذرت فلکس» در آمریکا ترویج شد و گفته شد که باعث رشد کودکان و تقویت توانایی‌های ذهنی بزرگسالان می‌شود.

این محقق معتقد است که تاثیر تبلیغات "سی دبلیو پست" در ایالات متحده به حدی بود که صبحانه از نظر مردم اهمیت بسیار زیادی پیدا کرد.

به گفته این منبع، شرکت‌های تولید غلات صبحانه از تعدادی مطالعات برای توصیه به مردم برای از عدم غفلت از وعده غذایی صبحانه حمایت کرده اند. زیرا فواید زیادی دارد.

* مصرف صبحانه وزن اضافی بدن را کاهش نمی دهد

مشخصه این مطالعات نوعی «کلاهبرداری» بود. زیرا فقط نشان دهنده وزن خوب کسانی است که صبحانه می‌خورند و در مورد عوامل دیگری که منجر به اجتناب از چاقی و برخورداری از سلامتی سالم می‌شود صحبتی نمی‌شود.

این محقق می‌گوید که تکمیل این مطالعات به صورت سیستماتیک و علمی در مورد صبحانه مستلزم گرفتن یک نمونه تصادفی و سپس وادار کردن گروهی از شرکت کنندگان به خوردن صبحانه در مقایسه با سایرین است.

در یک تجزیه و تحلیل در سال ۲۰۱۹ بر اساس هفت تحقیق پزشکی، مشخص شد افرادی که از آن‌ها خواسته شده بود صبحانه بخورند، وزن اضافی را از دست ندادند.

کارشناسان می‌گویند که فرد با خوردن صبحانه وزن اضافی خود را کاهش نمی‌دهد، بلکه با دریافت کالری کمتر در طول روز، به این معنی است که آنچه در کل روز می‌خوریم مهم است، نه آنچه روز را با آن شروع می‌کنیم.

در همین راستا، گزارشی که در سال ۲۰۲۰ توسط دانشگاه هاروارد منتشر شد، نشان داد افرادی که صبحانه نمی‌خورند بیشتر می‌توانند وزن خود را کاهش دهند، اما کارشناسان توصیه نکردند از وعده غذایی صبحگاهی خودداری کنند.

کارشناسان توضیح می‌دهند که قضاوت در مورد صبحانه به آنچه می‌خوریم نیز بستگی دارد. زیرا خوردن غذا‌های پخته شده پر از شکلات و شکر با شروع روز با یک وعده غذایی سالم بلغور جو دوسر با برخی میوه‌های سرشار از ویتامین بسیار متفاوت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

توجه : تمام حقوق مطالب برای هایپرتمپ محفوظ می باشد.

مطالب مرتبط با پست جاري